reklama

Dosť bolo karmy, dosť bolo rád!

Mám taký zlý pocit, že moji milí kolegovia na blog.sme.sk venujú až príliš veľkú pozornosť jednému nepodstatnému číslu, ktoré momentálne nič nevyjadruje. Nechcem zatracovať prácu tých, ktorý vzorec pre výpočet karmy a celú karmu vymysleli, ale proste sa mi nepáči, keď kopa spotov na blog.sme.sk sa venuje práve karme a radám ako si zvýšiť čítanosť článkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Karma je len číslo, ktoré momentálne nič nevyjadruje. Prakticky je len na okrasu, resp. momentálne plní dôležitú funkciu a to masírovanie ega nás blogerov. Sám sa karmou neriadim, je pre mňa nepodstatná, lebo podľa mňa je zle navrhnutá a ako vravím, momentálne nič nevyjadruje. Nie som žiaľ dobrý matematik, aby som pomohol jej vzorec vylepšiť a preto dúfam, že postupným testovaním jej autori ju dostatočne vylepšia. Navyše je tu kopec matematicky zdatnejších, ktorí im určite ochotne pomôžu.

Tak prečo o tejto karme toľko písať? Aký to má význam? Keď karma bude určovať, ktoré články sa budú preferovať, ktoré pôjdu do tlače, tak by som to chápal, ale momentálne to číslo naozaj nič NEVYJADRUJE. Tak prečo mu venovať svoju pozornosť? A prečo touto pozornosťou otravovať našich čitateľov? Druhá vec, ktorá ma hrozne hnevá, že každý tu rozdáva rozumy ako písať tak, aby boli vaše spoty / články čo najčítanejšie. Myslím si, že väčšinu rád Vám dokáže dať naozaj každý, kto má sedliacky rozum a pozná trochu širokú verejnosť.

Ja sa ale pýtam, prečo klamať a zavádzať svojich čitateľov rôznymi trikmi (zavádzajúce pútavé nadpisy, ktoré nemajú nič spoločné s obsahom a podobne)? Prečo ich radšej nezískať kvalitou svojich textov? Ok, kvalita môže byť rôzna, niekedy možno žiadna, ale stálych čitateľov si rôznymi trikmi aj tak nezískate. Neviem ako vy, ale ja o náhodného čitateľa nemám záujem a najmä, keď som ho ku mne priviedol podvodom.

Ak si nedokážete získať svojich stálych čitateľov svojim vlastným štýlom, triky Vám naozaj nepomôžu, možno to trochu pomasíruje Vaše ego, že zrazu máte 10x viac čitateľov, ale čo z toho? Ste za to platený, máte niečo z toho? Ak sa Vám nedarí získať si stálu čitateľskú obec, možno by ste mali porozmýšľať o zmene svojho štýlu písania, určite pomôže pútavejší obsah, ale nerobte to za každú cenu. Ak budete k svojim čitateľom úprimný a nebudete ich podvádzať, určite sa Vám odmenia. Proste buďte samým sebou, tým dosiahnete najviac. Lebo Váš blog je na to, aby ste prezentovali seba samého, svoje myšlienky, svoj štýl. Aj preto si ja cením každého čitateľa, čo si prečíta môj text a keď nechá ešte aj nejaký komentár, tak som vo vytržení ;-)

Preto milí kolegovia neraďte si navzájom, každý z nás vie, čo má robiť a ako postupovať. Dosť bolo článkov o karme, o jej vylepšovaní a ďalších podobných rád, s ktorými sa denne stretávame na blog.sme.sk. Aj tak stále sa opakujú tie isté veci a nič nové už nikto z nás nepovie.

Michal Slančík

Michal Slančík

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šéfredaktor internetového denníka Inet.sk, člen občianskeho združenia Internet pre všetkých Zoznam autorových rubrík:  AktuálneAnimeInternetMédiáZo súkromiaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu