reklama

Pápež je mŕtvy, nech žije superstar!

Už som si za posledn mesiace zvykol, že mdi s pln člnkov o Superstar a naprklad tak Robo Mikla na mňa hľad z titulky každho tretieho časopisu. Ale v poslednch dňoch mm vak pocit, že sa zrodila nov superstar, ktor by o to nikdy nestla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

A o kom je reč? Tou novou superstar sa stal JánPavol II a to žiaľ až po svojej smrti. Tým nechcem povedať, že by sa mumédiá počas jeho života venovali málo, ale taký „cirkus“ (prepáčte mi tentovýraz, ale to slovo presne vystihuje súčasnú situáciu) aký zažívame poslednédni, je až priam neuveriteľný. Médiá sú plné informácií o tom, kde bude pohreb,kto na ňom bude, kto pre zmenu nebude, koľkí už odpadli a podobne.

Nie som síce katolík (som evanjelik, ktorého viera nie jedvakrát ukážková), ale aj mňa táto správa zarmútila. Áno prvých pár momentov mato šokovalo, ale potom som si uvedomil, že sa to aj tak dalo čakať, predsa lenuž bol starý, chorý a unavený. A takto som očakával, že sa budúsprávať aj ostatní. Vo svojej naivite som si predstavoval, že dva dni po jehosmrti, budú informácie týkajúce sa pápeža také strohé ako v čínskych médiách,ale žiaľ nestalo sa tak a v každom médiu som cítil pretlak informáciío pápežovi, o jeho pohrebe a podobne. O to viac mazarmútilo, že aj väčšina mojich kolegov – blogerov rozoberá túto témudonekonečna a každý musí vyjadriť svoj smútok, svoje rozčarovanie a inéstavy.

Neberiem katolíkom právo na informácie o ich najvyššompredstaviteľovi, ale čo ma rozčuľovalo bolo to, že tieto informácie zatienili všetkyostatné a niektoré dokonca neboli vôbec zverejnené v ten deň, kedy saodohrali. Proste sledovať 15 minútové správy, z ktorých najmenej 8 minút savenujú pápežovi a zvyšok sa venuje „bežným“ správam (napr. prečo nebolvyhlásený štátny smútok) je pomerne unavujúce a pohoršujúce. Najviac masklamala televízna stanica TA3, ktorá väčšinu dňa venuje práve informáciám o pápežovia všetko ostatné ide bokom. Veľmi presne to zhrnul na svojom bloguMarkoff

Ďalšou vecou čo ma zarazila je, že naši štátnici a najmätí „veľkí kresťania“ si nevedeli poriadne uctiť pamiatku pápeža, a aj vďakatomu vznikol chaos okolo nášho štátneho smútku. Keď už však došlo na to, kto máisť na pohreb, zrazu sa objavil veľký kresťan, ktorý proste len preto, že v názvejeho strany je slovko začínajúce na K, má väčšie právo isť na pohreb ako samotnýpremiér. Pritom jeho dôvody by sa dali zhrnúť do jednej vety: Som veľkýkresťan, musím tam byť. Pritom takých pseudo-kresťanov, ako je on, je plnýsvet. Nič proti nim, ale neznášam tento typ kresťanov, ktorí hlásajú o svojejviere, priam Vám ju nútia a sami sa jej nedržia.

Pápež bol určite výnimočná osoba, ktorá si dokázala získaťsrdcia mnohých ľudí, ale zaslúžil si to? Osobne som ho obdivoval napríkladpreto, že prekonal niekoľko atentátov a nezanechalo to na ňom stopy (myslímpsychické, nebál sa ukazovať na verejnosti a podobne). Ale keď si to vezmem z druhejstrany, tak dôvody prečo ho kritizovať sa nájdu tiež. Viac si o tom však prečítajtena blogu Petra Staníčka, s ktorým musím plne súhlasiť a on torozhodne lepšie vystihol, ako keby som to ja napísal.

Osobne nerozumiem katolíckej cirkvi v ich potrebeukazovať (alebo prečo mu to nezakázali?) starého unaveného a chorého človekana verejnosti a nechať ho takto trápiť sa (kto to nevidel, že sa trápi, jeslepý). Keby ho nechali v pokoji oddychovať, možno by tu dnes ešte bol. Aleo to nejde, smutné je, že dnes sa z jeho smrti robí biznis, využívasa na zviditeľnenie vlastnej osoby a najmä dáva toľko cenného materiálumédiám. Lebo nie je nič ľahšie ako pustiť dokument o mŕtvom pápežovi, činapísať jeho rozťahaný životopis so všetkými veľkými činmi, ktoré vykonal. A najlepšiepísať o tom každý deň.

Našťastie všetko raz musí skončiť. Zajtra večer bude opäťSuperstar, opäť sa môžem tešiť na kopec článkov (a už to našťastie začína, tedaaspoň tu na blog.sme.sk), ktoré budú rozoberať život aktérov, či priebeh tejtosúťaže a ja ich budem môcť úspešne ignorovať. Ale najmä ma teší to, že konečnepápež odíde do ústrania a nechajú ho (a jeho dušu) na pokoji.

Michal Slančík

Michal Slančík

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šéfredaktor internetového denníka Inet.sk, člen občianskeho združenia Internet pre všetkých Zoznam autorových rubrík:  AktuálneAnimeInternetMédiáZo súkromiaNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu