reklama

Inštrumentálna hudba - Keď melódia je viac než tisíce slov

Strašne rád počúvam „hudbu bez slov“. Táto hudba mi dáva viac ako tá, kde ľudia „len“ spievajú. Pre mňa má každý tón inštrumentálnej hudby určitý význam, ktorý má dokáže povzbudiť, rozveseliť, či prinúti ma zamyslieť sa nad dôležitými vecami. Rád vnímam čistú hudbu, ktorá dokáže potešiť nielen moje srdce, ale i mozog.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Od mala som mal pozitívny vzťah k hudbe, ktorý vlastne pretrváva dodnes. Ale špeciálne miesto v mojom živote si získala inštrumentálna hudba. Rád počúvam rozmanité tóny hudobných nástrojov, ktoré nie sú len pozadím hlasového prejavu speváka. Každý tón, každá melódia má pre mňa určitý význam, ktorý niečo vypovedá. Každá pesnička je iná a každá ma iný vplyv na mňa. Napr. taká hudba z Pirátov Karibiku má dokáže povzbudiť, hudba z animovaného seriálu X (ozvite sa prosím do komentárov, ak to niekto poznáte) ma dokáže upokojiť, niekedy ma až priam prinúti spomínať, či rozmýšľať nad svojim životom. Preto hudbu vnímam ako mocný nástroj, ktorý dokáže ovládať moje pocity, myšlienky a najmä nálady. Aj keď pracujem, tak veľmi rád počúvam hudbu. S ňou mi to proste lepšie myslí a ja sa viem na prácu lepšie sústrediť. Preto je pre mňa hudba veľmi dôležitá. Jedna melódia dokáže zachytiť v sebe toho oveľa viac ako tisíce múdrych a dobre usporiadaných slov.

Keď si to tak vlastne uvedomujem, hudba v mojom živote hrá naozaj dôležitú úlohu i v mnohých menej dôležitých záležitostiach ako je práca. Napríklad ak má u mňa nejaký film obstáť, tak neočakávam len dobrý príbeh, ale najmä atmosféru, ktorá je vytváraná práve hudbou. Ak film nemá dobrú hudbu, ktorá dokáže vtiahnuť do deja (resp. s ním splynúť), tak len ťažko ma nadchne. Naopak, niekedy si ma získa film, ktorý príbehovo a hereckým stvárnením pokrivkáva (ale stále sa jedná o pomerne zaujímavý film, napr. spracovaním), ale hudbu má naozaj výnimočnú. Preto sa určite nebudete diviť, že medzi moje obľúbené filmy sa radia tituly ako Posledný Mohykán, Statočné srdce, Matrix I, Piráti Karibiku, Stroj času a podobne, kde väčšinu zo skladieb na ich oficiálnych soundtrackoch tvorí práve inštrumentálna hudba. Rovnako ak sa mi má zapáčiť nejaká pesnička, opäť ma ovplyvňuje najmä hudba v pozadí, ktorá ma musí proste chytiť. Až potom si všímam text. Osobne nemám pamäť na text pesničiek, ale melódiu si vždy pamätám a rád si ju pospevujem. Mám rád aj vokálne pesničky a možno bez textu by neboli také pekné ako s textom, ale prvé čo ma na nich priláka je melódia v pozadí. Rád počúvam rôzne štýly a v mojom playliste nájdete pesničky od U2, Dune, No Doubt, Rammstein, Aerosmith, Guns and Roses, Blink 182, Linkin Park, Limp Bizkit, Scorpions, Eagles, Gwen Stefani, Robbie Williams, Marylin Manson a tak ďalej. Ale najmä tam nájdete soundtracky k filmom. Veľmi obľubujem filmovú hudbu od Klausa Badelta, Jamesa Hornera, Johna Williamsa, Hansa Zimmera a ďalších.

Priznám sa, že nedokážem vystáť len boys band a ľudovky. Ľudovky som mal ako dieťa celkom rád, ale potom som sa ich asi nasýtil, lebo keď sme niekam šli autom, tak nám hrali ľudovky a ja som ich pomaly začal nenávidieť. V rodine nie som rozhodne sám, kto rád počúva inštrumentálnu hudbu, rada si ju popočúva aj moja staršia sestra a vlastne takmer všetky cédečka kúpila ona, takže ja sa len priživujem ;-)

A aký je Váš vzťah k hudbe? Čo hovoríte na inštrumentálnu hudbu?

Michal Slančík

Michal Slančík

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šéfredaktor internetového denníka Inet.sk, člen občianskeho združenia Internet pre všetkých Zoznam autorových rubrík:  AktuálneAnimeInternetMédiáZo súkromiaNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu